Roldanillo

Nu har vi varit några dagar här i Roldanillo, Colombia. Jag reste hit några dagar efter Tobbe så jag reste själv. Det gick jättebra. Jag hade två tajta byten, ett i Paris och ett i Bogota. Jag hann med planen, men när ja satte mig på planet som tog mig från Bogota till Cali så var det knappt 10 min kvar tills planet skulle lyfta. Det visade sig att mitt bagage som jag väntade på var kvar i Paris och sen sprang jag runt som en jojo för att hitta rätt gate. Tur att man kan använda kroppsspråk och visa bilder för jag kan knappt ett ord spanska och de på flygplatsen kan knappt nån engelska. Tur att jag inte är blyg! =)
 
Vi bor på ett litet hotell mitt i byn. Det finns både varmvatten och wifi på rummet, vilket är väldigt lyxigt här.  Annars är resten väldigt enkelt, men mysigt. Vi har en liten innergård där de ha blommor, buskar och ett bananträd, så det är fri tillgång till bananer. 
 
Tobbe åkte hit med Håkan och Tor som också är med i det svenska landslaget. Det har nu en träningsläger en vecka för att sen tävla i tävlingen som börjar här den 5 jan. Jag och Tobbe har flugit en tandem ihop. Det var supermysigt och jag mådde bra de 15-20 min vi flög. Det blev en riktigt bra start på resan. Sen har jag åkt med upp på starten de andra dagarna, men åkt bil ner tillsammans med våran chafför Mao när de andra flugit iväg. 
 
Vi firade nyår hemma hos Jonathan. Han har en flygskola/flygklubb här i byn och renoverat ett ställe till ett hotell för flygare. Det var supermysigt och många trevliga vänner där. Bland annat var en lite kille där som jag träffade här förra året. Jag kunde ingen spanska då heller och han kunde ingen engelska. Jag kommer ihåg hur frustrerad han var över att inte kunna prata med mig och han försökte och försökte. Nu satt jag och åt brevid honom och han har lärt sig engelska så mycket så att vi kunde prata. Jag blev riktigt imonerad och han sa att han lärt sig genom att hänga med engelskpratande flygare. Riktigt coolt och roligt! =D Vi firade det svenska nyåret på hotellrummet, men vi orkade verkligen inte vara vakna till tolvslaget här.. Vi är sex timmar efter, så att vara vaken till kl 6 gick inte.. ;)
 
Idag har jag en innedag. Jag följde med upp till starten, men då var jag insmord med solskydd 50 och hade på mig en av tobbes långärmade t-shirts, ett par tunna långbenta byxor och hatt.. Jag blev helt sönderbränd igår när jag låg några timmar i solen, superklantigt! Så nu sitter jag på hotellrummet och väntar på att solen ska bli svagare och gå ner. ;)
 
Jag lyckads inte lägga upp några bilder här, men kolla på min facebook så kommer bilder lite allt eftersom. =)
 
Pussar och kramar från värmen! =D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0